کد خبر: ۲۴۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۹ دی ۱۴۰۰
افزایش تلفات جاده‌ای در خوزستان
افزایش تصادفات در راه‌های شهری و روستایی خوزستان زنگ هشدار را برای رسیدگی بیشتر نواخته است که در این بین کارگران جزو افرادی هستند که شدیدترین تصادف را در این مدت به خود دیده‌اند.
کارگران مشغول تصادف هستند/ بی‌توجهی شرکت‌ها به مسئولیت اجتماعی
جنوب نیوز: سجاد عبیدی پور: آمار رو به افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای در خوزستان باعث شده تا این بار مردم از وضعیت تصادفات ابراز نگرانی کرده و نسبت به ایمن‌سازی جاده‌های شهری و روستاها از سوی مسئولان تاکید کنند.

این روزها یکی از خبرهای مهم رسانه‌های خوزستان تصادف مرگبار خودروهای حامل کارگران است؛ صبح شنبه چهارم دی ماه، تصادف مرگبار اتوبوس حامل کارگران نفتی در محور اهواز به خرمشهر باعث مرگ ۱۰ کارگر شد.

چند روز پس از این تصادف واژگونی یک دستگاه وانت‌بار حامل کارگران فصلی در محور جاده دزفول به شوش تیتر رسانه‌ها شد؛ همچنین چند روز بعد عصر روز سه شنبه ۱۴ دی‌ماه، تصادف ون و تریلر در محور شوش به چغازنبیل باعث کشته و زخمی شدن پنج نفر از کارگران شرکت پاک چوب شد.

کارگران مشغول تصادف هستند/ بی توجهی شرکت ها به مسئولیت اجتماعی

دو روز بعد همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) خبر حادثه مینی‌بوس‌های حامل کارگران شرکت کاغذپارس و حریز خوزستان در مسیر شوش به اهواز به گوش رسید که در این حادثه دو مینی‌بوس سرویس کارگران هیچ گونه تلفاتی نداشتند.

جاده‌ها ناایمن هستند

رئیس پلیس راه خوزستان در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به وقوع تصادفات خودروهای حامل کارگران در محورهای استان در روزهای گذشته گفت: نمی‌توان سهم راننده در این تصادفات را نادیده گرفت اما جاده‌های خوزستان نیز ایمنی لازم را ندارند.

کارگران مشغول تصادف هستند/ بی توجهی شرکت ها به مسئولیت اجتماعی

سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: حادثه تصادف مسیر اهواز – خرمشهر خطای انسانی کاملاً مشهود بوده چون تصادف محور اهواز – خرمشهر بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی راننده خودروی ایسوزو و تصادف روز سه‌شنبه در محور اهواز – شوش به علت سبقت بی‌مورد و غیرمجاز راننده ون رخ داده است.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اینکه محور اهواز – شوش یکی از محورهای اختصاصی خوزستان است، یادآور شد: در خوزستان محورهای اختصاصی زیادی وجود دارد که توسط شرکت‌ها برای تردد پرسنل ایجاد شده‌اند اما هیچ کسی در زمینه ایمن‌سازی این محورها مسئولیت را قبول نکرده است.

وی بیان کرد: راهداری زیر بار این مسئولیت نمی‌رود و شرکت‌هایی که این محورها را احداث کرده‌اند نیز در بحث ایمن‌سازی هزینه‌ای نکرده‌اند که این موضوع را به استاندار خوزستان اعلام کرده‌ایم.

دولتشاهی افزود: در خوزستان مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها به خوبی انجام نمی‌شود و به دلیل نبود ضمانت اجرایی، کار خاصی در این زمینه انجام نداده‌اند در حالی که شرکت‌های مستقر در استان‌های همجوار در این زمینه به خوبی کار شده است.

افزایش تلفات جاده‌ای

بر اساس آمار پزشکی قانونی خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال ۴۲۱ نفر در حوادث رانندگی خوزستان جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد داشته است.

همچنین در ۶ ماهه نخست امسال تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی که به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، هفت هزار و ۶۸۴ نفر گزارش شده که نسبت به سال گذشته، حدود ۱۱ درصد رشد داشته است.

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه‌های نمازجمعه ضمن تسلیت به جان باختن تعدادی از کارگران نفتی بر اثر تصادف در جاده اهواز خرمشهر اظهار کرد: از همه نهادهای دولتی درخواست می‌شود به سرعت نسبت به رفع خطر و اقدامات لازم برای ایمن سازی این جاده اقدام کنند.

کارگران مشغول تصادف هستند/ بی توجهی شرکت ها به مسئولیت اجتماعی

حجت‌الاسلام مهدی علیزاده امام جمعه شوش نیز به خبرنگار مهر گفت: روزانه شاهد خبرهای تلخ حادثه تصادف و جان باختن هموطنان ما در جاده‌ها هستیم.

وی افزود: چه کسی پاسخگوی خون این عزیزان است و چرا هیچ تلاشی برای ایمن سازی جاده‌ها از سوی متولیان امر دیده نمی‌شود.

امام جمعه شوش تاکید کرد: بارها از وضعیت نامناسب جاده‌های شهری و روستایی در خطبه‌های نمازجمعه اعتراضاتی کردم اما گوش شنوایی نیست.

جاده‌های خوزستان را دریابید

حجت‌الاسلام علیزاده بیان کرد: مسئولان نباید نسبت به این حوادث و جان باختن یا مجروح شدن هموطنان بی تفاوت باشند آنها برای ایمن سازی جاده‌ها باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام بدهند.

امام جمعه شوش تصریح کرد: انتظار داریم استاندار خوزستان ایمن سازی جاده‌های شهری و روستایی این استان را به صورت ویژه در اولویت کاری قرار بدهد تا دیگر شاهد حوادث تلخ از جان باختن هموطنان در جاده‌ها نباشیم.

‏ «محمد کعب عمیر» نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: ‏ «تا کی باید شاهد جان باختن انسان‌ها در جاده‌های مرگ‌آور خوزستان باشیم».

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس در این توئیت گفته است: «تصادف‌های اخیر ردپای شرکت‌های صنعتی استفاده کننده از این محور به چشم می‌خورد، مسئولیت اجتماعی شما در قبال جان افراد بومی چیست؟ آقای وزیر راه و شهرسازی، شهرستان‌های شوش و کرخه از مسکن شما بهره‌ای ندارند حداقل راه‌های آنها را دریابید».

خوزستان بیش از ۱۸ هزار کیلومتر راه‌های فرعی، اصلی، روستایی، آزادراه و بزرگراه دارد که حدود ۸ درصد از مجموع راه‌های کشور را شامل می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: